Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Data ostatniej aktualizacji deklaracji dostępności – 2024-03-21
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: nfz-olsztyn.pl
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej : 2024-03-21
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Rzecznikiem Prasowym:
- e-mail: .
- tel. 89 678 74 45, 89 678 76 12
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe - nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Informacje ogólne:
- Siedziba naszego Oddziału mieści się w Olsztynie na ul. Żołnierskiej 16.
- Sala Obsługi Klientów oraz punkt informacyjny mieści się w Olsztynie na ul. Głowackiego 14
- Kancelaria ogólna znajdują się w siedzibie Oddziału na ul. Żołnierskiej 16.
- Nasze pozostałe lokalizacje poza Olsztynem, gdzie możesz załatwić swoje sprawy:
- Elbląg, ul. Bema 18
- Iława, ul. Jagiellończyka 16
- Ełk, ul. Chopina 15
- Giżycko, ul. Dąbrowskiego 14
We wszystkich naszych lokalizacjach zapewniamy:
- miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością
- podjazdy dla osób z niepełnosprawnością ruchową prowadzące do wejścia głównego
- lokalizację sal i punktów obsługi klientów na parterze
- prawo wstępu z psem asystującym lub psem przewodnikiem
- możliwość komunikowania się za pomocą pętli indukcyjnej
- możliwość skorzystania z usługi tłumacza on-line
- możliwość poproszenia o asystę pracownika oddziału - bezpośrednio w lokalizacji lub wcześniej po uzgodnieniu telefonicznym – tel. 89 678-75-81 lub 89 678-76-04
- stanowiska przystosowane do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami – stanowiska są doświetlone, z możliwością obsługi osób na wózkach inwalidzkich.
- stanowiska do samodzielnego wygenerowania wniosku o dostęp do Profilu Zaufanego
- oznaczenia punktu informacyjnego w alfabecie Braille’a
- dystrybutory wody.
Skontaktujesz się z nami:
- osobiście - Sale lub Punkty Obsługi Klientów
- pisemnie: Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16
- pocztą elektroniczną: ,
- poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP), poprzez stronę internetową Oddziału: www.nfz-olsztyn.pl.
Opis dostępności nieruchomości - dostępność architektoniczna:
Oddział - Olsztyn, ul. Żołnierska 16
Budynek znajduje się w pobliżu skrzyżowania ul. Żołnierskiej i ul. T. Mazowieckiego.
Wszystkie sprawy związane z obsługą klientów zostały przeniesione do nowego obiektu (ul. Głowackiego 14). W budynku przy ul. Żołnierskiej 16 pozostały jedynie stanowiska administracyjne i kancelaria.
Jak do nas trafić?
Pieszo:
- od skrzyżowania ul. Żołnierskiej z ul. Dworcową
- od skrzyżowania ul. Żołnierskiej z ul. Głowackiego i ul. Kościuszki
- od strony ul. T. Mazowieckiego
Chodnik dla pieszych ma wydzielony pas dla rowerzystów na całej długości ul. Żołnierskiej.
Komunikacja miejska (linia tramwajowa i autobusowa)
- ul. T. Mazowieckiego - linia tramwajowa 1, 2, 3. (Liniami 2 i 3 można dojechać na dworzec PKP, PKS który znajduje się w odległości ok 3 km).
- Linie autobusowe przy naszym budynku: 107 Jakubowo -Dajtki, 111 Nagórki-Gutkowo, 116 Osiedle Mazurskie -Track, 117 Os. Generałów – Cm. Dywity, 120 Pieczewo – Dworzec Gł.
Dwa miejsca parkingowe wydzielone i oznaczone dla osób z niepełnosprawnością wydzielone są z płatnego parkingu od frontu budynku (łącznie ponad 90 miejsc parkingowych płatnych).
Wejście do budynku
- Jest wzniesione i posiada dwie pary schodów, po prawej stronie do wejścia głównego znajduje się długi podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową bez spoczników.
- Jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone automatycznie rozsuwane o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku, brak progów. Obok drzwi automatycznych (z boku) znajdują się drzwi jednoskrzydłowe. Przejście przez wiatrołap, który prowadzi na hol na niższym poziomie i powyżej hol główny. Oba połączone są podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
- Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących.
- Po wejściu do obiektu, w korytarzu na wprost wejścia do budynku znajduje się punkt kancelaryjny.
- Na holu głównym znajdują się 3 windy osobowe z drzwiami rozsuwanymi, które posiadają oznaczenia w alfabecie Braille’a.
- Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze naprzeciw wejścia do kancelarii.
- Korytarze w budynku są doświetlone i mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
Sala Obsługi Klientów W-M OW NFZ – Olsztyn, ul. Głowackiego 14
Budynek znajduje się na ul. Głowackiego 14, na przeciwko Teatru Lalek.
Jak trafić na salę obsługi?
Pieszo:
- od skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego
- od ulicy Mickiewicza
- od ulicy Kołobrzeskiej.
Komunikacja miejska
- Ulicą Kościuszki poprowadzone jest linia tramwajowa. (Liniami nr 2 i 3 można dojechać na dworzec PKP, PKS który znajduje się w odległości ok 2 km).
- Ulicą Piłsudskiego poprowadzona jest linia tramwajowa nr 4 i 5. Przystanek znajduje się w odległości ok.250 m od naszej siedziby.
Przy samym wejściu do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe przeznaczone tylko dla naszych klientów. Dwa miejsca parkingowe oznaczone dla osób z niepełnosprawnością wydzielone są z płatnego parkingu po drugiej stronie ulicy.
Również niedaleko, po drugiej stronie ulicy znajduje się płatny parking.
Wejście do budynku
- Do wejścia głównego prowadzą trzy schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcze.
- Drzwi do pomieszczenia otwierają się automatycznie.
- Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących.
- W budynku są oznaczenia pomieszczeń w alfabecie Braille’a. Są oznaczenia w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niewidomych.
- W budynku znajduje się również winda osobowa z drzwiami rozsuwanymi, która posiada oznaczenia w alfabecie Braille’a.
- Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze z wejściem od sali obsługi. W toalecie jest przestrzeń manewrowa oraz zainstalowany jest system przywoławczy.
- Na sali obsługi jest pokój dla matki z dzieckiem wyposażony w fotel do karmienia, przewijak, krzesło i umywalkę.
- Naprzeciwko drzwi wejściowych znajduje się stanowisko koordynatora.
Delegatura w Elblągu, ul. Bema 18
Siedziba naszej Delegatury w Elblągu znajduje się w wolnostojącym budynku przy ul. Bema 18.
Jest to budynek jednoklatkowy, dwukondygnacyjny, podpiwniczony z częściowo użytkowym poddaszem. Budynek znajduje się w pobliżu skrzyżowania ul. Bema i ul. Mickiewicza.
W pobliżu tego skrzyżowania jest przystanek linii tramwajowej nr 3 i nr 5. Natomiast przy ulicy Bema po przeciwnej stronie znajduje się przystanek autobusowy linii: 6, 11, 16, 18.
Przy wyznaczonym dla osób z niepełnosprawnością miejscu parkingowym znajduje się system przywoławczy. Po jego użyciu przyjdzie pracownik, który Ci pomoże.
Wejście do budynku
- Jest wzniesione i posiada 2 stopnie.
- Z lewej strony fontowej budynku znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Z prawej strony frontu budynku jest oznaczony wjazd na parking samochodowy gdzie zlokalizowane jest wydzielone i oznakowane jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością.
- Na parterze budynku, do którego prowadzi mały wiatrołap znajduje się poczekalnia z miejscami do siedzenia. Z poczekalni jest zapewniony dostęp do toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W toalecie zainstalowany jest system przywoławczy.
- Z poczekalni można wejść przez szerokie przeszklone drzwi. Umożliwiają one wjazd wózkiem osobom niepełnosprawnym, do jednego z trzech oddzielnych pomieszczeń, które zapewniają dyskrecję przy załatwianiu spraw.
Punkt Obsługi Klientów w Iławie – ul. Jagiellończyka 16
Wejście do budynku od strony dziedzińca
- Po prawej stronie od wejścia do wnętrza budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo oraz trzy stopnie.
- Po prawej stronie od drzwi do budynku znajduje się oznaczenie Punktu Obsługi Klientów.
W pobliżu budynku znajduje się Główny Urząd Pocztowy. Odległość Punktu Obsługi od dworca PKP i PKS wynosi około 1,9 km. W niedalekiej odległości, tj. 300 m znajdują się przystanki ZKM linii 1,2,3,4,5,7,8.
Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.
Wewnątrz budynku znajduje się wspólna poczekalnia dla użytkowników obiektu, w której usytuowana jest tablica informacyjna oraz skrzynka podawcza.
Do Punktu Obsługi Klientów prowadzi wąski korytarz, w którym znajduje się wspólna toaleta dla klientów oraz pracowników budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Aktualnie trwają starania o zmianę lokalizacji Punktu.
Delegatura w Ełku, ul. Chopina 15
Siedziba Delegatury w Ełku znajduje się w budynku przy ul. Chopina 15, w połowie długości ulicy Chopina. Chodnik dla pieszych znajduje się na całej długości ul.Chopina.
W pobliżu, od strony ul. Armii Krajowej kursują autobusy MZK linii nr 1, 3, 4, 5, 11, 12, 17 i 18. Natomiast od strony ul. T. Kościuszki nr 7 i 16.
Odległość do dworca PKP oraz PKS wynosi ok. 800 metrów.
Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla interesantów wszystkich instytucji mieszczących się w budynku, w tym jedno miejsce wydzielone i oznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Przy nim zamontowany jest system przywoławczy.
Chodnik prowadzący do budynku jest wyposażony w ścieżkę naprowadzającą dla niewidomych/słabowidzących.
Wejście do budynku
- Do wejścia prowadzą schody i podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową (długi, posiada dodatkowy spocznik, wyposażony w poręcze).
- Wejście jest wyposażone w drzwi przeszklone o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku. Brak progów.
- Tablica informacyjna jest usytuowana w wiatrołapie po prawej stronie przy wejściu głównym.
- Przejście przez wiatrołap prowadzi na hol na parterze a na wyższe kondygnacje schody.
- Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
- Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze naprzeciwko sali obsługi. W toalecie jest zainstalowany system przywoławczy.
- Sala Obsługi Klientów z dwoma stanowiskami jest pomieszczeniem otwartym, znajduje się za holem głównym, do którego prowadzą drzwi o szerokości powyżej 90 cm.
Punkt Obsługi Klientów w Giżycku, ul. Dąbrowskiego 14
Siedziba naszego Punktu Obsługi Klientów w Giżycku znajduje się w budynku przy ul. Dąbrowskiego 14. Jest to budynek Ekomariny znajdujący się u zbiegu ulic: Dąbrowskiego i Kolejowej, za przejazdem kolejowym. Odległość do dworca PKP oraz PKS wynosi ok. 450 metrów, a do centrum miasta ok. 500 metrów.
W jego pobliżu znajduje się kładka nad torami, ze schodami po obu stronach oraz windą dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami.
Komunikacja MZK przebiega ulicą równoległą do ulicy Kolejowej, tj. ulicą Warszawską. Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej znajduje się przy dworcu PKP i PKS i są to linie nr 12, 30 i 41.
Miejsca dla osób niepełnosprawnych są niepłatne.
Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.
Wejście do budynku
- Jest wyposażone w drzwi przeszklone o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku – brak progów.
- Tablica informacyjna usytuowana jest na zewnątrz budynku po prawej stronie przy wejściu głównym.
- W oknie zajmowanego przez Punkt Obsługi Klientów pomieszczenia znajduje się informacja o jego funkcjonowaniu.
- Wejście główne prowadzi do obszernego holu. Po jego lewej stronie znajdują się drzwi o szerokości powyżej 90 cm, którymi wchodzimy do Punktu Obsługi. Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
- Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku z dostępem bezpośrednio z holu głównego. Drzwi do toalety zamykane są na klucz. Nie ma systemu przywoławczego.
- Dojście do Punktu Obsługi jest oznakowane w postaci strzałek kierunkowych i logo NFZ, znajdujących się w holu głównym i korytarzu bocznym.
- Pomieszczenie Punktu Obsługi Klientów jest podzielone przeszkloną ścianką na dwie części. W jednej z nich zorganizowana została poczekalnia, a w drugiej pomieszczenie bezpośredniej obsługi interesanta z jednym stanowiskiem obsługi.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( Dz.U. 2019 poz. 848)
- Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz.2240 t.j.)
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz. U. z 2023.20 t.j.).