Deklaracja dostępności

drukuj

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Data ostatniej aktualizacji deklaracji dostępności – 2024-03-21

 

Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: nfz-olsztyn.pl

Data ostatniej aktualizacji strony internetowej : 2024-03-21

 

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 
Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Rzecznikiem Prasowym:

  • e-mail: .
  • tel. 89 678 74 45, 89 678 76 12

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść, 
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
 
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe - nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna
Informacje ogólne:
  1. Siedziba naszego Oddziału mieści się w Olsztynie na ul. Żołnierskiej 16.
  2. Sala Obsługi Klientów oraz punkt informacyjny mieści się w Olsztynie na ul. Głowackiego 14
  3. Kancelaria ogólna znajdują się w siedzibie Oddziału na ul. Żołnierskiej 16.
  4. Nasze pozostałe lokalizacje poza Olsztynem, gdzie możesz załatwić swoje sprawy:
  • Elbląg, ul. Bema 18
  • Iława, ul. Jagiellończyka 16
  • Ełk, ul. Chopina 15
  • Giżycko, ul. Dąbrowskiego 14
We wszystkich naszych lokalizacjach zapewniamy:
  • miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością
  • podjazdy dla osób z niepełnosprawnością ruchową prowadzące do wejścia głównego
  • lokalizację sal i punktów obsługi klientów na parterze
  • prawo wstępu z psem asystującym lub psem przewodnikiem
  • możliwość komunikowania się za pomocą pętli indukcyjnej
  • możliwość skorzystania z usługi tłumacza on-line
  • możliwość poproszenia o asystę pracownika oddziału - bezpośrednio w lokalizacji lub wcześniej po uzgodnieniu telefonicznym –  tel. 89 678-75-81 lub 89 678-76-04
  • stanowiska przystosowane do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami –  stanowiska są doświetlone, z możliwością obsługi osób na wózkach inwalidzkich.
  • stanowiska do samodzielnego wygenerowania wniosku o dostęp do Profilu Zaufanego
  • oznaczenia punktu informacyjnego w alfabecie Braille’a
  • dystrybutory wody.
Skontaktujesz się z nami:
  • osobiście - Sale lub Punkty Obsługi Klientów
  • pisemnie: Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16
  • pocztą elektroniczną: ,
  • poprzez skrzynkę podawczą (ePUAP), poprzez stronę internetową Oddziału: www.nfz-olsztyn.pl.

 

Opis dostępności nieruchomości - dostępność architektoniczna:
Oddział - Olsztyn, ul. Żołnierska 16

Lokalizacja na mapie

Budynek znajduje się w pobliżu skrzyżowania ul. Żołnierskiej i ul. T. Mazowieckiego.

Wszystkie sprawy związane z obsługą klientów zostały przeniesione do nowego obiektu (ul. Głowackiego 14). W budynku przy ul. Żołnierskiej 16 pozostały jedynie stanowiska administracyjne i kancelaria.

Jak do nas trafić?

Pieszo:

  • od skrzyżowania ul. Żołnierskiej z ul. Dworcową
  • od skrzyżowania ul. Żołnierskiej z ul. Głowackiego i ul. Kościuszki
  • od strony ul. T. Mazowieckiego  

Chodnik dla pieszych ma wydzielony pas dla rowerzystów na całej długości ul. Żołnierskiej.

Komunikacja miejska (linia tramwajowa i autobusowa)

  • ul. T. Mazowieckiego - linia tramwajowa 1, 2, 3. (Liniami 2 i 3 można dojechać na dworzec PKP, PKS który znajduje się w odległości ok 3 km).  
  • Linie autobusowe przy naszym budynku: 107 Jakubowo -Dajtki, 111 Nagórki-Gutkowo, 116 Osiedle Mazurskie -Track, 117 Os. Generałów – Cm. Dywity, 120 Pieczewo – Dworzec Gł.

Dwa miejsca parkingowe wydzielone i oznaczone dla osób z niepełnosprawnością wydzielone są z płatnego parkingu od frontu budynku (łącznie ponad 90 miejsc parkingowych płatnych).

Wejście do budynku

  • Jest wzniesione i posiada dwie pary schodów, po prawej stronie do wejścia głównego znajduje się długi podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową bez spoczników. 
  • Jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone automatycznie rozsuwane o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku, brak progów. Obok drzwi automatycznych (z boku) znajdują się drzwi jednoskrzydłowe. Przejście przez wiatrołap, który prowadzi na hol na niższym poziomie i powyżej hol główny. Oba połączone są podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
  • Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących.
  • Po wejściu do obiektu, w korytarzu na wprost wejścia do budynku znajduje się punkt kancelaryjny.
  • Na holu głównym znajdują się 3 windy osobowe z drzwiami rozsuwanymi, które posiadają oznaczenia w alfabecie Braille’a.
  • Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze naprzeciw wejścia do kancelarii.
  • Korytarze w budynku są doświetlone i mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.

 

Sala Obsługi Klientów W-M OW NFZ – Olsztyn, ul. Głowackiego 14

Lokalizacja na mapie

Budynek znajduje się na ul. Głowackiego 14, na przeciwko Teatru Lalek.

Jak trafić na salę obsługi?

Pieszo:

  • od skrzyżowania z ulicą Piłsudskiego 
  • od ulicy Mickiewicza
  • od ulicy Kołobrzeskiej.

Komunikacja miejska

  • Ulicą Kościuszki poprowadzone jest linia tramwajowa. (Liniami nr 2 i 3 można dojechać na dworzec PKP, PKS który znajduje się  w odległości ok 2 km).
  • Ulicą Piłsudskiego poprowadzona jest linia tramwajowa nr 4 i 5. Przystanek znajduje się w odległości ok.250 m od naszej siedziby.

Przy samym wejściu do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe przeznaczone tylko dla naszych klientów. Dwa miejsca parkingowe oznaczone dla osób z niepełnosprawnością wydzielone są z płatnego parkingu po drugiej stronie ulicy.

Również niedaleko, po drugiej stronie ulicy znajduje się płatny parking.

Wejście do budynku

  • Do wejścia głównego prowadzą trzy schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcze.
  • Drzwi do pomieszczenia otwierają się automatycznie.
  • Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących.
  • W budynku są oznaczenia pomieszczeń w alfabecie Braille’a. Są oznaczenia w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niewidomych.
  • W budynku znajduje się również winda osobowa z drzwiami rozsuwanymi, która posiada oznaczenia w alfabecie Braille’a.
  • Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze z wejściem od sali obsługi. W toalecie jest przestrzeń manewrowa oraz zainstalowany jest system przywoławczy.
  • Na sali obsługi jest pokój dla matki z dzieckiem wyposażony w fotel do karmienia, przewijak, krzesło i umywalkę.
  • Naprzeciwko drzwi wejściowych znajduje się stanowisko koordynatora.

 

Delegatura w Elblągu,  ul. Bema 18

Lokalizacja na mapie

Siedziba naszej Delegatury w Elblągu znajduje się w wolnostojącym budynku przy ul. Bema 18.  

Jest to budynek jednoklatkowy, dwukondygnacyjny, podpiwniczony z częściowo użytkowym poddaszem. Budynek znajduje się w pobliżu skrzyżowania ul. Bema i ul. Mickiewicza.

W pobliżu tego skrzyżowania jest przystanek linii tramwajowej nr 3 i nr 5. Natomiast przy ulicy Bema po przeciwnej stronie znajduje się przystanek autobusowy linii: 6, 11, 16, 18.

Przy wyznaczonym dla osób z niepełnosprawnością miejscu parkingowym znajduje się system przywoławczy. Po jego użyciu przyjdzie pracownik, który Ci pomoże.

Wejście do budynku

  • Jest wzniesione i posiada 2 stopnie.
  • Z lewej strony fontowej budynku znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
  • Z prawej strony frontu budynku jest oznaczony wjazd na parking samochodowy gdzie zlokalizowane jest wydzielone i oznakowane jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością.
  • Na parterze budynku, do którego prowadzi mały wiatrołap znajduje się poczekalnia z miejscami do siedzenia. Z poczekalni jest zapewniony dostęp do toalety dostosowanej dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W toalecie zainstalowany jest system przywoławczy.
  • Z poczekalni można wejść przez szerokie przeszklone drzwi. Umożliwiają one wjazd wózkiem osobom niepełnosprawnym, do jednego z trzech oddzielnych pomieszczeń, które zapewniają dyskrecję przy załatwianiu spraw.

 

Punkt Obsługi Klientów w Iławie – ul. Jagiellończyka 16

Lokalizacja na mapie

Wejście do budynku od strony dziedzińca

  • Po prawej stronie od wejścia do wnętrza budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych ruchowo oraz trzy stopnie.
  • Po prawej stronie od drzwi do budynku znajduje się oznaczenie Punktu Obsługi Klientów.

W pobliżu budynku znajduje się Główny Urząd Pocztowy. Odległość Punktu Obsługi od dworca PKP i PKS wynosi około 1,9 km. W niedalekiej odległości, tj. 300 m znajdują się przystanki ZKM linii 1,2,3,4,5,7,8.

Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.

Wewnątrz budynku znajduje się wspólna poczekalnia dla użytkowników obiektu, w której usytuowana jest tablica informacyjna oraz skrzynka podawcza.

Do Punktu Obsługi Klientów prowadzi wąski korytarz, w którym znajduje się wspólna toaleta dla klientów oraz pracowników budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Aktualnie trwają starania o zmianę lokalizacji Punktu. 

 

Delegatura w Ełku, ul. Chopina 15

Lokalizacja na mapie

Siedziba Delegatury w Ełku znajduje się w budynku przy ul. Chopina 15, w połowie długości ulicy Chopina. Chodnik dla pieszych znajduje się na całej długości ul.Chopina.

W pobliżu, od strony ul. Armii Krajowej kursują autobusy  MZK linii nr 1, 3, 4, 5, 11, 12, 17 i 18. Natomiast od strony ul. T. Kościuszki nr 7 i 16.

Odległość do dworca PKP oraz PKS wynosi ok. 800 metrów.

Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla interesantów wszystkich instytucji mieszczących się w budynku, w tym jedno miejsce wydzielone i oznaczone dla osób z niepełnosprawnością. Przy nim zamontowany jest system przywoławczy.

Chodnik prowadzący do budynku jest wyposażony w ścieżkę naprowadzającą dla niewidomych/słabowidzących.

Wejście do budynku

  • Do wejścia prowadzą schody i  podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową (długi, posiada dodatkowy spocznik, wyposażony w poręcze).
  • Wejście jest wyposażone w drzwi przeszklone o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku. Brak progów.
  • Tablica informacyjna jest usytuowana w wiatrołapie po prawej stronie przy wejściu głównym.
  • Przejście przez wiatrołap prowadzi na hol na parterze a na wyższe kondygnacje schody.
  • Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
  • Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze naprzeciwko sali obsługi. W toalecie jest zainstalowany system przywoławczy.
  • Sala Obsługi Klientów z dwoma stanowiskami jest pomieszczeniem otwartym, znajduje się za holem głównym, do którego prowadzą drzwi o szerokości powyżej 90 cm.

 

Punkt Obsługi Klientów w Giżycku, ul. Dąbrowskiego 14

Lokalizacja na mapie

Siedziba naszego Punktu Obsługi Klientów  w Giżycku znajduje się w budynku przy ul. Dąbrowskiego 14. Jest to budynek Ekomariny znajdujący się u zbiegu ulic: Dąbrowskiego i Kolejowej, za przejazdem kolejowym. Odległość do dworca PKP oraz PKS wynosi ok. 450 metrów, a do centrum miasta ok. 500 metrów.

W jego pobliżu znajduje się kładka nad torami, ze schodami po obu stronach oraz windą dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami. 

Komunikacja MZK przebiega ulicą równoległą do ulicy Kolejowej, tj. ulicą Warszawską. Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej znajduje się przy dworcu PKP i PKS i są to linie nr 12, 30 i 41. 

Miejsca dla osób niepełnosprawnych są niepłatne.

Chodnik prowadzący do budynku nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.

 

Wejście do budynku

  • Jest wyposażone w drzwi przeszklone o szerokości powyżej 90 cm i jest dostępne dla osób na wózku – brak progów.
  • Tablica informacyjna usytuowana jest na zewnątrz budynku po prawej stronie przy wejściu głównym.
  • W  oknie  zajmowanego przez Punkt Obsługi Klientów pomieszczenia znajduje się informacja  o jego funkcjonowaniu.
  • Wejście główne prowadzi do obszernego holu. Po jego lewej stronie znajdują się  drzwi o szerokości powyżej 90 cm, którymi wchodzimy do Punktu Obsługi. Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
  • Ogólnodostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku z dostępem bezpośrednio z holu głównego. Drzwi do toalety zamykane są na klucz. Nie ma  systemu przywoławczego.
  • Dojście do Punktu Obsługi jest oznakowane w postaci strzałek kierunkowych i logo NFZ, znajdujących się w holu głównym i korytarzu bocznym.
  • Pomieszczenie Punktu Obsługi Klientów jest podzielone przeszkloną ścianką na dwie części. W jednej z nich zorganizowana została poczekalnia, a w drugiej pomieszczenie bezpośredniej obsługi interesanta z jednym stanowiskiem obsługi.

 

Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( Dz.U. 2019 poz. 848)
  • Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2022 r. poz.2240 t.j.)
  • Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz. U. z 2023.20 t.j.).