O Oddziale
Delegatura Oddziału w Ełku
Kierownictwo Delegatury
Kierownik Delegatury - Dorota Łacińska.
Kierownik w zakresie realizacji zadań Delegatury podlega Dyrektorowi Oddziału.
Zakres działania Delegatury
Istnienie Delegatury ma na celu poprawę dostępności Funduszu dla świadczeniobiorców, ułatwienie współpracy ze świadczeniodawcami oraz ułatwienie monitorowania udzielania świadczeń opieki zdrowotnej.
Delegatura w Ełku obejmuje zakresem działania następujące powiaty:
- powiat ełcki
- powiat giżycki
- powiat gołdapski
- powiat olecki
- powiat piski
- powiat węgorzewski
Zadania Delegatury
Delegatura realizuje zadania w zakresie obsługi świadczeniobiorców a w szczególności:
- Przyjmuje i zatwierdza zlecenia na wyroby medyczne.
- W zakresie zabezpieczenia ubezpieczonym świadczeń opieki zdrowotnej poza granicami kraju oraz zabezpieczenia tych świadczeń obcokrajowcom na terenie kraju:
- wydaje, rejestruje oraz anuluje EKUZ
- wydaje, rejestruje oraz anuluje zaświadczenia i poświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w szczególności wydaje osobom ubezpieczonym w Funduszu zaświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej oraz identyfikuje osoby uprawnione do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie o koordynacji,
- przyjmuje wnioski świadczeniobiorców o:
- zwrot kosztów świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego na terytorium innego niż RP państwa członkowskiego UE na podstawie art. 42b ustawy,
- wydanie zgody na uzyskanie świadczenia opieki zdrowotnej w innym niż RP państwie członkowskim UE na podstawie art. 42f ustawy,
- wydanie zgody na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej albo jego kontynuację w innym państwie członkowskim UE/EFTA i pokrycie kosztów transportu na podstawie art. 42i ustawy,
- udziela informacji zgodnie z art. 97a ustawy pacjentom z innych państw członkowskich UE, świadczeniobiorcom oraz osobom wykonującym zawody medyczne, w szczególności dotyczących działania polskiego systemu opieki zdrowotnej, recepty transgranicznej, możliwości uzyskania zwrotu kosztów w przypadku uzyskania świadczenia opieki zdrowotnej w innym państwie członkowskim UE, przybliżonej wartości zwrotu oraz trybu rozpatrywania wniosków, o których mowa w art.42b, 42f oraz art. 42i ustawy.
- Wyjaśnia wątpliwości i problemy związane z ubezpieczeniem zdrowotnym świadczeniobiorców, wynikających z funkcjonowania systemu e-WUŚ na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
- Pełni rolę punktu potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.
- Przyjmuje wnioski o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym.
- Przyjmuje skierowania na leczenie uzdrowiskowe.
- Udziela informacji bieżącej dla ubezpieczonych.
Delegatura realizuje zadania w zakresie monitorowania umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z obszaru działania, w szczególności:
- Uczestniczy w prowadzanych postępowaniach o zawarcie umów na świadczenia opieki zdrowotnej w rodzajach: podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna i leczenie stomatologiczne z terenu działania Delegatury.
- Monitoruje realizację świadczeń:
- przyjmuje oraz kontroluje pod względem merytorycznym faktury wynikające z podpisanych umów i ugód w rodzajach: podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna i leczenie stomatologiczne z terenu działania Delegatury,
- ewidencjonuje w programie informatycznym rozliczenia umów w rodzajach: podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna i leczenie stomatologiczne z terenu działania Delegatury,
- monitoruje świadczenia opieki zdrowotnej w rodzajach: podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna i leczenie stomatologiczne udzielanych na terenie działania Delegatury w zakresach wynikających z zawartych umów,
- opracowuje wskazówki do kontroli w zakresie realizacji umów w rodzajach: podstawowa opieka zdrowotna, ambulatoryjna opieka specjalistyczna i leczenie stomatologiczne z terenu działania Delegatury.
- Współuczestniczy w dokonywaniu kompleksowej oceny dostępności do świadczeń zdrowotnych na terenie działania Delegatury.
Ponadto pracownicy Delegatury:
- Przyjmują zażalenia, wnioski oraz skargi, świadczeniobiorców w zakresie realizacji ich uprawnień wynikających z ustawy.
- Prowadzą szkolenia oraz spotkania informacyjne dla świadczeniodawców.
- Uczestniczą w spotkaniach z władzami samorządowymi.
Punkt Obsługi w Giżycku
Dane kontaktowe: ul. Dąbrowskiego 14, 11-500 Giżycko
Godziny pracy:
- poniedziałek - 8.00 - 16.00
- wtorek - 8.00 - 16.00
- środa - 8.00 - 16.00
- czwartek - 8.00 - 16.00
- piątek - 8.00 - 16.00
Punkt Obsługi obejmuje zakresem działania następujące gminy:
- Miasto i Gminę Giżycko
- Kruklanki
- Miłki
- Ryn
- Wydminy
- Miasto i Gminę Węgorzewo
- Budry
- Pozezdrze
Punkt Obsługi w Giżycku podlega bezpośrednio kierownikowi Delegatury Oddziału w Ełku.
W Punkcie realizowane są zadania w zakresie poprawy dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej dla świadczeniobiorców, a w szczególności:
- Udzielanie informacji świadczeniobiorcom i świadczeniodawcom,
- Przyjmowanie wniosków o objęcie dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym,
- Przyjmowanie skierowań na leczenie uzdrowiskowe,
- Przyjmowanie i potwierdzanie zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne,
- W zakresie zabezpieczenia ubezpieczonym świadczeń opieki zdrowotnej poza granicami kraju oraz zabezpieczenia tych świadczeń obcokrajowcom na terenie kraju:
- wydaje, rejestruje oraz anuluje EKUZ
- wydaje, rejestruje oraz anuluje zaświadczenia i poświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, wydawanych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- przyjmuje wnioski świadczeniobiorców o:
- zwrot kosztów świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego na terytorium innego niż RP państwa członkowskiego UE na podstawie art. 42b ustawy,
- wydanie zgody na uzyskanie świadczenia opieki zdrowotnej w innym niż RP państwie członkowskim UE na podstawie art. 42f ustawy,
- wydanie zgody na udzielenie świadczenia opieki zdrowotnej albo jego kontynuację w innym państwie członkowskim UE/EFTA i pokrycie kosztów transportu na podstawie art. 42i ustawy,
- udziela informacji zgodnie z art. 97a ustawy pacjentom z innych państw członkowskich UE, świadczeniobiorcom oraz osobom wykonującym zawody medyczne, w szczególności dotyczących działania polskiego systemu opieki zdrowotnej, recepty transgranicznej, możliwości uzyskania zwrotu kosztów w przypadku uzyskania świadczenia opieki zdrowotnej w innym państwie członkowskim UE, przybliżonej wartości zwrotu oraz trybu rozpatrywania wniosków, o których mowa w art.42b, 42f oraz art. 42i ustawy.
- Wyjaśnianie wątpliwości dotyczących podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu, wynikających z funkcjonowania systemu e-WUŚ.
- Pełni rolę punktu potwierdzającego Profil Zaufany ePUAP.