Pacjent
Najważniejsze informacje, m.in. jak załatwić sprawę w NFZ, gdzie się leczyć.
- Aktualności
- Obsługa klientów
- Karty Usług
- Internetowe Konto Pacjenta
- e-WUŚ
- Gdzie się leczyć
- Harmonogram postoju mammobusów
- Umów wizytę w Warmińsko-Mazurskim OW NFZ przez internet
- Informacje dla osób z niepełnosprawnościami
- Informacje dla wszystkich pacjentów
- Informator o zawartych umowach
- Jak się leczyć
- Kolejki oczekujących
- Leczenie uzdrowiskowe
- Leczenie za granicą
- Na ratunek
- Profilaktyczne programy zdrowotne
- Przydatne druki i formularze
- Realizacja recept refundowanych
- Skargi i Wnioski
- Ubezpieczenie dobrowolne
- Zaopatrzenie w wyroby medyczne
- Harmonogram postoju dentobusu
- Wykaz świadczeniodawców POZ potwierdzających Profil Zaufany
Skargi i Wnioski
Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski rozpatrywane są w Wydziale Obsługi Klientów i Profilaktyki
ul. Głowackiego 14
10-448 Olsztyn
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
Godziny pracy:
- poniedziałek - 8.00 - 18.00
- wtorek - piątek - 8.00 - 16.00
Skarga/ wniosek mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą.
O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Nie przyjmuje się jako skargi pisma, z którego treści wynika, że sprawa została rozstrzygnięta prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną.
Przedmiot skargi
- naruszenie praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.
Przedmiot wniosku
- sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.
Sposób wnoszenia skarg i wniosków
- pisemnie
- przekazanie osobiste, za pośrednictwem poczty, za pomocą faksu
- ustnie do protokołu na Salach Obsługi Klientów
- za pomocą poczty elektronicznej bez podpisu elektronicznego
Skargi/ wnioski anonimowe są pozostawiane bez rozpatrzenia.
Wnoszący skargę ma prawo zastrzec swoje dane osobowe ( nazwisko, adres) zastrzeżenie jest dla Funduszu wiążące. Jeśli ujawnienie nazwiska i adresu jest niezbędne, Fundusz występuje o zgodę do wnoszącego.
Fundusz jest zobowiązany rozpatrywać skargi/ wnioski bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia lub wpłynięcia.
Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę także do innych instytucji:
- Biura Rzecznika Praw Pacjenta,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej,
- Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Rzecznik Praw Pacjenta w Warszawie
Sprawy dotyczące praw pacjenta reguluje Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2020 r. poz. 849 ).
Skargi na naruszenie praw pacjenta należy kierować do:
Biura Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
- bezpłatna infolinia 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 18.00
- bpp.gov.pl
Przyjmowanie skarg i wniosków przez Dyrektora oddziału
W sprawach skarg i wniosków Dyrektor oddziału przyjmuje klientów w poniedziałki w godzinach 14.00-18.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Informacja w sprawie składania i rozpatrywania skarg i wniosków
Skargi i wnioski można wnosić pocztą elektroniczną na adres: