Świadczeniodawca

Informacje przeznaczone dla Świadczeniodawców

drukuj

Podstawowa Opieka Zdrowotna

Komunikat sprawie opublikowania postepowań w rodzaju: podstawowa opieka zdrowotna (POZ) na 2025 r.

26-11-2024

Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ w Olsztynie uprzejmie informuje, że na stronie internetowej Oddziału zostały opublikowane szablony niezbędne do sporządzenia wniosku o zawarcie umowy lub rozszerzenie umowy od 01.01.2025 r.

Szablon obejmuje zakresy świadczeń:

  1. Świadczenia lekarza POZ, w tym:
  • koordynacja opieki – zadania koordynatora,
  • świadczenia w budżecie powierzonym opieki koordynowanej,
  1. Świadczenia pielęgniarki POZ,
  2. Świadczenia położnej POZ, w tym - pod warunkiem spełnienia wymagań do realizacji:
  • świadczenia położnej poz w Programie profilaktyki raka szyjki macicy,
  • świadczenia położnej poz w opiece nad kobietą w przypadku prowadzenia ciąży fizjologicznej,
  1. Świadczenia pielęgniarki szkolnej,
  2. Świadczenia transport sanitarny w POZ.

 

Opublikowano szablony postępowań nr:

  1. 14-25-000176/POZ/0113/06 - dla podmiotów z terenu działania Oddziału w Olsztynie,
  2. 14-25-000177/POZ/0113/06 - dla podmiotów z terenu działania Delegatury w Ełku,
  3. 14-25-000178/POZ/0113/06 - dla podmiotów z terenu działania Delegatury w Elblągu.

 

Zgodnie z przepisami zarządzenia Nr 79/2022/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 czerwca 2022 r. w sprawie warunków zawarcia i realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna, wnioski składane są wyłącznie w formie elektronicznej poprzez portal SZOI z wykorzystaniem aplikacji udostępnionej przez Fundusz.

 

Wniosek w formie elektronicznej zawiera dokumenty i oświadczenia:

1) oświadczenie wnioskującego o wpisach do rejestrów, według wzoru określonego w załączniku nr 12 do zarządzenia;

2) w przypadku wnioskujących wykonujących działalność leczniczą w formie spółki cywilnej – skan umowy spółki lub wyciągu z tej umowy zawierający postanowienie o zasadach reprezentacji spółki albo uchwałę wspólników spółki cywilnej w przedmiocie zasad reprezentacji spółki lub kopie, pełnomocnictw udzielonych przez pozostałych wspólników do prowadzenia spraw spółki wykraczających poza zwykłe czynności;

3) w przypadku składających wniosek dotyczący świadczeń w zakresie transportu sanitarnego w poz, dodatkowo:

a) skan dokumentów rejestracyjnych ambulansów wskazanych we wniosku,

b) w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 161c ust. 1 ustawy, niebędących świadczeniodawcami w rozumieniu przepisów art. 5 pkt 41 ustawy, zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON nadanym przez właściwy urząd statystyczny, zawierające oznaczenie szczegółowe przedmiotu prowadzonej działalności;

4) skan polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie przez wnioskującego umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z udzielaniem świadczeń w zakresie przedmiotu postępowania; wnioskujący może złożyć także umowę przedwstępną lub inny dokument, w tym oświadczenie w przedmiocie zobowiązania do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej od dnia obowiązywania umowy;

5) skan umowy z podwykonawcą (bez postanowień określających wartości finansowania), zawierającej zastrzeżenie o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli w zakresie wynikającym z umowy zawartej z Funduszem, na zasadach określonych w ustawie – w przypadku, gdy dopuszczalne jest zlecanie podwykonawcom udzielania świadczeń opieki zdrowotnej nią objętych;

6) w przypadku, gdy wnioskujący nie przedstawi dokumentów, o których mowa w pkt 5 – oświadczenie w przedmiocie samodzielnego wykonywania umowy (bez zlecania podwykonawcom udzielania świadczeń będących przedmiotem umowy);

7) oświadczenie zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 13 do zarządzenia;

8) w przypadku, gdy wnioskujący jest reprezentowany przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskującego, w szczególności do złożenia wniosku, udzielone przez osobę lub osoby, których prawo do reprezentowania wnioskującego wynika z dokumentów złożonych wraz z wnioskiem;

9) inne dokumenty lub oświadczenia, jeżeli obowiązek dołączenia ich do wniosku został określony w warunkach zawierania umów, w tym o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym personelu medycznego, określonych w załączniku nr 6 do rozporządzenia MZ.

2. Dokumenty, wymienione powyżej, składane przez wnioskującego, winny pozostawać w zgodności ze stanem faktycznym i prawnym. Skany wymaganych dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem kwalifikowanym podpisem elektronicznym, profilem zaufanym albo podpisem osobistym przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskującego.

Przypominamy, że celem sporządzenia wniosku należy pobrać właściwą aplikację ze względu na miejsce udzielania świadczeń.

W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny lub emailowy:

  1. w siedzibie Oddziału NFZ w Olsztynie:

tel. 89 678 74 55, ()

tel. 89 678 75 32, ()

  1. w Delegaturze NFZ w Elblągu:

tel. 89 678 77 56, ()

  1. w Delegaturze NFZ w Ełku:

tel. 89 678 77 80 ()

 

 

 

                                                                                          Andrzej Zakrzewski

 

           Dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Oddziału  

                     Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie

 

Link do przeglądarki postępowań:

https://sds.nfz-olsztyn.pl/ap-pubpst/user/pst/welcome@default

Wszystkie aktualności